Özge Özberk





Saturday, March 18, 2006

Günümüzde Geçen Hikayelerde Oynamayı Sevmiyorum

OZGE OZBERK "Kirik Kanatlar" dizisiyle karsimizda. Onu "Cemberimde Gul Oya" ile TV'de, "G.O.R.A." ve "Babam ve Oglum" ile sinemada izleyip tanimistik. Aslinda Ozberk 12 yillik bir oyuncu, ustelik tiyatro kokenli.

YAPRAK ARAS

Özge Özberk'i nasil bilirsiniz? Dizileri yakindan takip edenler icin "Cemberimde Gul Oya"nin Yurdanur'u olabilir. Ama benim icin hâlâ Prenses Ceku o. Arif'i operek G.O.R.A. gezegeninin ates topundan kurtarilmasina katkida bulunmus bir yari kahraman!
Saka bir yana, "G.O.R.A."nin uzerine bir film ve iki dizide rol almasina ragmen sokaktaki bircok kisi ona hâlâ Ceku diyormus. "Aaa G.O.R.A." diyenler de oluyormus. "İzel'i gorup 'Aa, İzel Celik Ercan' diyenler gibi" diyor Ozberk gulerek ve ekliyor: "Ama yas ortalamasi yuksek olanlar daha cok Yurdanur olarak taniyor." "Babam ve Oglum" filmiyle Cagan Irmak'in "kadrolu oyunculari" arasina girdigine iyice inandigimiz Ozberk ile "Kirik Kanatlar" dizisini ve "Nazli" karakterini konusmak icin bulustuk.
Son dort aydir hayati Ayvalik'ta gecen Ozberk dizi furyasina artik bir son verme vaktinin geldigine inaniyor: "Hicbir seye vakit ayiramiyorum. Kazandigim parayi harcamaya bile vaktim yok. Bu yaz karar aldim, kendimi gelistirecek seyler yapmak, Amerika'ya gidip İngilizcemi ilerletmek, oyunculukla ilgili atolye calismalarina katilmak ve tiyatroya donmek istiyorum."

Proje sectiginizi soylemissiniz. "Kirik Kanatlar"i kabul etmenizde dizinin milli mucadele zamaninda geciyor olmasinin etkisi oldu mu?
Olmaz mi! "Su Cilgin Turkler"i okumustum goz yaslariyla, teklif tam uzerine geldi. Bir de gunumuzde gecen hikayelerde oynamayi cok sevmiyorum. Sinirlarimi zorlamak, neler yapabilecegimi gormek istiyorum.

Ailenizde Kurtulus Savasi'na katilmis kimse var mi?
Annemin dedesi, Kurtulus Savasi'nda cepheye gitmis ve bir daha geri donmemis. Mezari nerede, o bile bilinmiyor. Sehit torunu olmak cok buyuk bir gurur benim icin.

"Kirik Kanatlar"daki rolunuz icin arastirma yaptiniz mi?
Neyse ki "Cemberimde Gul Oya"ya gore biraz daha hazirlikliydim. Dizide, Nazli'yi canlandiriyorum. Keman calan, Fransizca egitim gormus, pasalarla buyumus bir kiz... Bunu arastirarak bilemezsiniz. Hayal dunyanizda yasatmaniz lazim. Babalari oluyor, Nazli'nin nisanlisi oluyor... Nisanlisina mektup vermek icin gara kostururken yaralilari goruyor ve milli mucadele ruhu bu noktada kanina giriyor. Eminim su anda boyle bir sey olsa, hepimiz canimizi disimize takip mucadele veririz. Tuyleri diken diken eden bir sey. Ve inanir misiniz, bunu sette neredeyse birebir yasadim. Kitaplari okumakla falan olacak bir sey degil.

Milli duygulariniz hayli kabarmis...
500 kisilik bir yardimci oyuncu kadrosu geldi. Gar sahnesi cekiliyor, biri kocasini ariyor, biri cocugunu bekliyor... O kargasayi gormeliydiniz. Herkes o kadar inanarak oynuyordu ki, gozlerimden yas geldi. İnanilmaz bir seydi.

"Senaryo degistirildi"

At binmeyi de ogrenmissiniz dizi icin...
(Guluyor) Orada cok kotu at tecrubeleri yasadim. Bana arizali bir at denk geldi; surekli beni uzerinden atmaya calisiyor. Bir keresinde boynunda bir sure asili kaldim. At korkusu geldi bana. Bes bolum kadar atlarla cebellestim. Altinci bolumden sonra atli degil, yaya olarak devam ettim. Senaryo degisti, artik her yere yuruyerek veya at arabasiyla gidiyorum.

Kurtulus Savasi icin kurulan bir set farkli olmali. Sizi en cok sasirtan ne oldu?
Cok pratik calisan bir sanat grubumuz var. Surekli calismamiz gereken koy meydanindaki tas evleri bozup yeniden yapmak mumkun olmadigi icin tekerlekli bir sistem gelistirmisler. Var olan evlerin uzerine ahsap dekoru giydirip 1920'li yillar dekoruna donusturuyorlar.

Bir roportajinizda dizi izlemediginizi soylemissiniz. Bunun nedeni isin icinde oldugunuz icin kaniksamaniz mi?
Bir suredir "Hirsiz-Polis"i takip ediyorum. Dizileri cok yakin hissetmiyorum kendime. Belki de icinde oldugum icin, bilemiyorum. Artik dizi oyuncusu olarak gorulmek istemiyorum. Keske cok iyi bir tiyatro oyunuyla kendimi gosterebilseydim. Bu, 11 yildir benim icimde buyuk bir ukte oldu. Son iki yildir diziler yuzunden sahneye cikamiyorum. En buyuk istegim iyi bir tiyatrocu olmak. Asla bir dizi oyuncusu olarak kalmak istemiyorum.

Bir de bir dizide birkac bolum gorunup kendini oyuncu olarak tanitanlar var...
Boyle bir hedefleri varsa ne guzel, kendilerini gelistirsinler. Ama iki kamera hareketi gorup "Ben oyuncu oldum" demeleri garip geliyor. 12 yil oldu ama ben bile daha boyle bir sey demiyorum.

"Erkek arkadasim sanki asker yolu bekliyor"

Cekimler yuzunden surekli Ayvalik'tayiz. Erkek arkadasimla cok az gorusebiliyoruz. Asker yolu bekliyormus gibi bir durumu var. Ama basarilarimi seyrettikce gurur duyuyor ve buna katlaniyor. Dizilerle hic alakasi olmayan bir insanken, ailemle birlikte dizi izlerken buldu kendini. "Cemberimde Gul Oya"yi da zorla seyrettiriyordum.
Bundan iki yil oncesine kadar denemeler yaziyordum. Birikmis 150 kadar hikayem vardi.
Defterler aldim Ayvalik'a giderken ama yorgunluktan hicbir sey yapacak halim kalmiyor.
Zamansizliktan alisveris yapma luksum kalmadi. Marka takintim yoktur ama İstanbul'a gelince Zara'ya bakmadan donmem.

"Burnumda problem vardi, neden yaptirmayayim?"

Özge Özberk: "Burnunu yaptirdi, bir yerlere geldi diye yazmislar bir yerde benim icin. Bunlarla kim ugrasir anlamiyorum. 12 yildir oyunculuk yapiyorum sonucta. İnsanlar guzel bir seye bakmak istiyorlar televizyonda. Rahatsiz oldugunuz bir sey varsa, ki benim burnumda problem vardi, neden yaptirmayayim? Bunun konusuluyor olmasi bile cok sacma."

"Cok cekingendim, dolmusta 'İnecek var' diyemezdim"

Cocuklugunuzda da merakli miydiniz oyunculuga?
Evet ama ilkokuldayken bir gun siir okuma sirasinda bir sahne korkusu geldi ve liseye kadar surdu. Cok cekingen bir cocuktum. Dolmusta "İnecek var" diyemezdim. Birisi inerse arkasindan inerdim.

Mujdat Gezen Sanat Merkezi'ni neden bitiremediniz?
Atildim. Sinifi cok iyi bir puanla gecmisken, bir hocamizin arizasi sonucunda bircok arkadasim benimle sinifta kaldi. Bunlar arasinda "Avrupa Yakasi"ndaki Selin'i oynayan Evrim Akin, Ozgu Namal gibi isimler de var. Bir daha konservatuvar falan dusunmedim. En buyuk konservatuvar BKM'ydi benim icin. 1994'te kurulurken girdim ve 11 yildir oradayim.

Sizin icin oyunculuktaki donum noktasi nedir peki?
"G.O.R.A."da kendimden cok farkli bir oyunculuk yuklemedim Ceku'ya. Zaten benim gibi bir kizdi Ceku. Cem'in (Yilmaz) isminin gectigi bir isin icinde yer almak zaten isminizi duyuruyor olmak demek. Ama oyunculuk adina bunca yildir biriktirdiklerimi "Cemberimde Gul Oya"da gosterdim.

Simdiye kadar en severek oynadiginiz karakter hangisiydi?
Yurdanur'un yeri cok ozeldir cunku cok sey kattim ona.
Kendimi Ozge degil, Yurdanur olarak dusunmeye calistim.
Cok disli bir karakterdi. Keske hepimiz Yurdanur olabilsek, istediklerimizi sonuna kadar savunup pesinden gitsek.

milliyet