Özge Özberk





Tuesday, January 17, 2006

Her Projeyi Kabul Etmem

Cemberimde Gul Oya dizisiyle yildizi parlayan Ozge Ozberk yeni dizisi "Kirik Kanatlar" ile ekranlara donuyor. Ozberk, "Tek amacim var: O da iyi bir oyuncu olarak anilmak" diyor

Yillardir reklam filmlerinin aranan oyuncusu Ozge Ozberk, sohretini "Cemberimde Gul Oya" dizisindeki Yurdanur karakteriyle percinledi. Guzel oyuncu, 11 yillik tiyatro gecmisine ragmen "Daha yolun basindayim" diyecek kadar da mutevazi. Ozge Ozberk, 17 Ekim'de cekimlerine baslanan ve Aralik'in ikinci haftasi ekrana gelmesi planlanan "Kirik Kanatlar" adli yeni dizisinde bu kez Nazli karakteriyle karsimiza cikacak. Ozberk ile oyunculuk uzerine keyifli bir sohbet ettik.

YENİ DİZİ COK İDDİALI

* Bize biraz yeni dizinizden bahseder misiniz?

Özge Özberk: "Kirik Kanatlar" Kurtulus Savasi'nda gecen bir hikâye. O donemde yasayan uc kadinin ayakta kalma cabalarini anlatiyor. Ben "Nazli" isminde bir kizi canlandiriyorum. Buyuk bir ciftlikte yasayan, keman calan, iyi yetistirilmis bir kiz. Babasi olunce tek basina yasam mucadelesi vermeye calisiyor. Gerisini anlatmayayim. Buyusu kacar.

* Rolunuz icin ata binmeyi mi ogrendiniz?

Özge Özberk: Evet, ogrendim. Birkac basarisiz denemeden sonra isi kivirdim. Biraz da keman calmayi ogrendim.

* Cemberimde Gul Oya'dan sonra herkes sizi tanidi...

Özge Özberk: Oyuncu olarak farkina varildigim ilk projeydi. Bu sansi da bana Cagan Irmak verdi. Ondan once yillardir tiyatronun icindeydim zaten. Onlarca reklam filminde oynadim. Ama herkesin cikis yaptigi bir proje vardir, bu da oyle oldu benim icin.

SENARYO ONEMLİ

* Artik her rolu kabul etmediginiz soyleniyor...

Özge Özberk: Yanlis aktarilmis. Benim icin rolden cok proje onemli. Cok secici davrandigini ise dogru. Cunku geriye donup baktigim zaman iyi is yaptigimi hissetmek istiyorum. O yuzden senaryo, yonetmen ve oyuncular benim tercihlerimi belirler.

* Reyting kayginiz var mi?

Özge Özberk: Acikcasi yok. İyi proje mutlaka karsiligini bulur. Bu yeni dizimiz Kirik Kanatlar'da da boyle olacak. Cunku cok basarili bir proje, izleyiciyi aninda yakalayacak.

* Sizi bir komedi dizisinde gorecek miyiz?

Özge Özberk: 11 senedir tiyatroda komedide yer aldim. Komediye daha yatkinim ama hep dram oynadim. Bakalim, neden olmasin?..

* Antalya Film Festivali sonrasi yasanan tartismalar icin ne dusunuyorsunuz?

Özge Özberk: O tartismalara sadece uzaktan bakiyorum. Sonucta bu jurinin karari. Saygi duymak gerek. Yine de genc oyuncular icin tesvik odulu gibi bir kategori olabilirdi sanki... Daha dogru olurdu.

* Kendinizi bir kadin olarak begenir misiniz?

Özge Özberk: Elbette her kadin gibi begenirim. Zaman zaman kendimi cekici bazen de cirkin bulurum. Ozellikle ekranda oyuncu olarak durusumu, yuzumu ve mimiklerimi begeniyorum.

* Hedefleriniz neler?

Özge Özberk: Eskiden "Hollywood'a gitmek istiyorum" gibi laflar ederdim. Fakat simdi oyle seyler soylemiyorum. Yas ilerledikce daha olgun oluyor insan. Tek derdim hayatimda sinema ve tiyatronun hep olmasi. Cok buyuk hirslarim yok. Onemli olan iyi islere imza atmak.

Özge Özberk
Vatan